Direktlänk till inlägg 8 januari 2014

Trä eller vit?

Av Sanna Persson - 8 januari 2014 21:41

Vad är egentligen bäst/finast?

Träfärg/originalfärg på möblerna, eller vit? Om jag känner mina läsare rätt så tror jag att ni tycker vitt, jag tycker iallafall det! allting får ett nytt liv med lite vit färg! =) och den lantliga stilen är ju mycket vitt.

 

Så därför är många av mina projekt att måla möbler, hehe! 

Så jag tänkte visa ett projekt där jag målat om en gammal fin stol som jag köpt på en secondhandbutik i Oskarshamn.

Från början var stolen träfärgad, en mörkt brun sliten färg. Och idag är den vit och fräsh igen :) 

 

Stolen står i vår såkallade "matsal" som nu är där ni sett bilder där vår soffa har stått tillsammans med tvn, men nu är tvn inne i vårt "finrum" och det är såå mycket mysigare! :) 

 

Hoppas ni alla haft en bra onsdag, för det har jag! Godnatt :) 

 

     

 

 

/Sanna

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanna Persson - 20 januari 2014 20:16

I helgen var jag och min kära mor på loppisrunda, vi var och fikade i berga och gick på loppisen där sen var vi på en loppis i Högsby :)  Jag letade efter rokokostolar men hittade bara en liten liten silvrig bricka för 10 kr, haha lite komiskt efte...

Av Sanna Persson - 20 januari 2014 19:59

Just nu har jag fått upp ögonen lite för blomarrangemang, som ni säkert märkt :)  På matsalsbordet har jag en lite större plåtkruka med pärlhyacinter i :) älska vår!!  Tillsammans med blomarrangemang är det olika sorters ljusstakar som pryder bor...

Av Sanna Persson - 20 januari 2014 19:59

Just nu har jag fått upp ögonen lite för blomarrangemang, som ni säkert märkt :)  På matsalsbordet har jag en lite större plåtkruka med pärlhyacinter i :) älska vår!!  Tillsammans med blomarrangemang är det olika sorters ljusstakar som pryder bor...

Av Sanna Persson - 20 januari 2014 19:49

Här kommer lite bilder på vårt nya projekt, olika rokokostolar till vårt stora nya matsalsbord med plats för 12 pers!! 5 på varje sida och 1 på varje hörn.    Vi har tänkt att ha 10 stycken stolar med klädd sits och öppen rygg på sidorna och på h...

Av Sanna Persson - 20 januari 2014 18:40


Hejsan, nu var det ett tag sen igen! Denna gång är min ursäkt att mina kamera har varit urladdad och att min laddare är borta så har fått låna min systers. Tack gode gud för att canon laddarna är samma till alla (tror jag?). Det har hänt en del sen...

Presentation

Hejsan! Mitt namn är Sanna och i denna blogg kommer ni följa min vardag och min flytt som börjar närma sig från en liten trång 1:a till en stor rymlig 4:a tillsammans med min pojkvän. Hope you enjoy!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards