Alla inlägg under augusti 2013

Av Sanna Persson - 15 augusti 2013 16:27

Hej! 


Igår spenderade jag dagen i kalmar ute på ikea och inne i stan, mysigt! 


Jag handlade lite ljus och några krukor på ikea det va ungefär det jag kunde köpa med tanke på att jag inte hade någon bil och åkte tåg och stadsbussar =) hihi. 


Jag handlade mig lite höstkläder också till skolstarten igen :) alltid roligt. Och när jag kom in på dimoda stog det "augusti-erbjudande" och dom hade sänkt priset på denna fina brödbox från ca 500 kr till 249 kr!! ett riktigt fynd, enligt mig iallafall! så den passar perfekt på vår lilla hylla över matbordet i köket! :) 


Kram 

 

           

 

 



Av Sanna Persson - 15 augusti 2013 16:17

Grönt och silver.... Perfekt! Fräsht och elegant =) 


På ett bord i vardagsrummet (som jag visat tidigare) har jag en silvrig kandelaber med gröna ljus i (!!) så fräsht och fint!

Och en annan blockljusstake med ett vitt ljus på med ett litet "ljussmycke" =)


Underbart!  

 

     

Av Sanna Persson - 15 augusti 2013 15:34

Hej! 


Som jag sa var det kalas i söndags kväll hemma hos mina föräldrar för mig (då vår lägenhet inte har något riktigt matbord än så det är svårt att få plats). 

Och det har varit krångel på bloggen så det har inte gått ladda upp bilder, för mig iallafall :( men nu är det igång igen. 

Vi bjöd på kycklingfilé och fläskfilé kallskuret och sen hade jag gjort två slags olika potatisallader, en "vanlig" med gräddfil, potatis och äppel och sen en lite mer special med vitvinsvinäger, olja, rödlök, soltorkade tomater och potatis :) och alla verkade gilla maten :) 


Vi hade ett helt gäng med tårtor också! vilket uppskattades rejält utav gästerna :) 

Två stycken hallontårtor, två stycken chokladtårtor och en limetårta =) 


Ha en bra dag! 


Kram

 

         

Av Sanna Persson - 9 augusti 2013 21:28

Hej! 


Ikväll har jag pysslat lite i lägenheten jag har bland annat satt upp konsollerna jag köpte igår på frenillas bord och gjort iordning en extremt gammal bräda som jag använder som hyllplan.

Som sagt så var vi i frenillas bord igår och där fyndade jag den svarta ljusstaken som står uppe på hyllan och det vita decilitermåttet i äldre stil! 

Än är inte köket direkt klart som ni ser är det väldigt naket på vissa ställen (tillexempel väggarna vid matbordet) men det går framåt sakta men säkert!


Nu ska jag mysa ner mig i soffan och kolla på film. Ha en bra fredagskväll.


Kram  

 

             

Av Sanna Persson - 9 augusti 2013 15:19

Hej!


I vårt finrum har vi en skinnsoffa som jag fått av min kära syster och sen en massa loppisfynd! 

En liten söt kandelaber på bordet är ett av alla loppisfynden! 

I detta rum är tanken att vi ska köpa oss ett stort fint matbordset med gustaviansk stil, vi känner att det kommer passa perfekt ihop med kakelugnen. Lovely! 


Nu ska jag ta och kila ner till blomaffären och köpa lite blommor inför festen på söndag. Vi ska nämligen ha lite födelsedagmiddag med ca 30 gäster så här hemma bakas det och planeras maträtter för fullt! 


Kram

 

       

Av Sanna Persson - 9 augusti 2013 15:09

Hej! 


I helgen var det virserums marknad (1-3 augusti) och jag gjorde en del blomfynd! Bland annat tre stycken lavendelplantor för bara 25 kr styck(!!) och lite murgrönor och små rosor. 

Lavendelplantorna tar plats i en balja framför den gigantiska spegeln i vårt sovrum och snacka om att dem börjar dofta fantastiskt nu när alla blommor slagit ut! 

mums. 

 

Just nu sitter jag och läser och kollar lite bilder och suger åt min inspiration i Jeanne d'Are Living, den absolut bästa inredningstidningen om man gillar lantlig stil! 

Så nu drömmer lilla jag mig bort om att renovera ett hus från 1600-talet från grunden! ååhh.. dessa drömmar! 


Kram

 

     


Av Sanna Persson - 9 augusti 2013 15:03

Hej! 


I lördags var jag på en gigantisk loppis som ligger utanför virserum i ett litet ställe som heter hultarp. Den är tre våningar och två av dom är fulla med möbler! underbart. Den är öppen lördagar och söndagar 10-16. 

Och såklart fick jag med mig lite grejer hem! En matservis som är gräddvit med guldig kant, en skänk som agerar tv-bänk (superbilligt) och sen en skål/skopa vet inte exakt vad det heter men jag har planterat små söta lila blommor i den. Så söt!


Kram

 

     

Av Sanna Persson - 9 augusti 2013 14:58

Hej nu ska jag skryta om min sambo igen! 


För på min födelsedag fick jag 2 stora paket och jag började fundera lite vad har han nu hittat på?! och när jag river upp pappret ser jag dessa 2 stora eleganta, perfekta och fina lampor!! 

Dom passar perfekt i vårt vardagsrum! 


Kram 

 

     

Presentation

Hejsan! Mitt namn är Sanna och i denna blogg kommer ni följa min vardag och min flytt som börjar närma sig från en liten trång 1:a till en stor rymlig 4:a tillsammans med min pojkvän. Hope you enjoy!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards