Alla inlägg under april 2013

Av Sanna Persson - 21 april 2013 22:31

Idag har jag börjat med mitt nästa projekt!
Vitrinskåp.
Jag hade tänkt mig att göra ett vitrinskåp där dörrarna är över 30 år gamla fönster jag hittat på gården.
Hur fint är inte det?
Mums fillibabba.
Det tog mig 6 timmar att skrapa, putsa, tvätta och måla ett fönster!:) men det är ju ett tecken på att det blir bra.
Här kommer lite bilder på hur dom såg ut före när dom står mot väggen och en efterbild när ett precis är målat :)
Kram Godnatt

Av Sanna Persson - 20 april 2013 16:52

Nu har jag varit och fixat i lägenheten!
Mamma kom med lite saker som va mina som stog kvar hemma hos henne. Bland annat denna fina korg som fick platsen framför fönstret i vardagsrummet med vita kuddar i :)
Ikväll blir det nog grillning :)
Ha en bra solig kväll! Kram

Av Sanna Persson - 18 april 2013 20:00

Är dessa inte bedårande??
ÄPPELLÅDOR!
Är på jakt efter dessa bedårande lådor och har nu funnit en i min farfars gammla potatiskällare! Superglad!
Dom nya ljuslyktorna och krukan av glas köpte jag i lilla lyckan, en liten butik mellan fågelfors och virserum!:)
Nu börjar vår inflyttning på det mer "grova" planet! Super!!
Ha en bra torsdagskväll, för det ska jag ha med lite vildsvinsgryta och ris:)
Kram!

Av Sanna Persson - 10 april 2013 19:16

Hej.
Idag har det varit storstädning här hemma!!
Så sjukt jobbigt! Så nu ligger jag i soffan och väntar på att tvätten ska bli klar :)
Imorgon ska jag börja packa lite lådor till flytten. Super kul!:)
Ha en bra kväll, kram.

Av Sanna Persson - 10 april 2013 08:18

Hej!!
Igår var det en lat dag.. I måndags också, hehe.
Igår bakade jag en supersmarrig kladdkaka och korvstroganoff och ris. Gott gott!
Ikväll funderar jag på att städa lägenheten grundligt (den gamla lägenheten) så det blir lite lättare när vi ska flytta ut :)
Men får se om latsanna tar över och att man slutar i soffan när man kommer hem ändå :)
Ha en bra dag! Kram

Av Sanna Persson - 6 april 2013 18:08

Hej!!
Just nu är jag i vår blivande lägenhet och putsar fönster (blä!!) vilken är otroligt jobbigt här eftersom det stänker upp vägsalt efter lastbilarna som brummar förbi.. Men men, nu är hälften putsade och bara 4 kvar!
Igår var jag i Kalmar och köpte murgrönor och så köpte jag ett par superfina krukor!!
Gammeldags men ändå modern stil med rosor på:):)
Ha en bra kväll! Kram

Av Sanna Persson - 4 april 2013 20:17

Hejsan!
Igår var jag och pillade i lägenheten lite och strök gardiner i 3 timmar men hann bara stryka 3 stycken.... Så jobbigt stt stryka gardiner så det finns inte! Jag passade också på att nåla upp dom eftersom dom va ca 1,5 dm för långa :)
Det tog tid men bra blev det!
Ikväll har vi varit och gjort pass, blev helt OK.. Blir aldrig bra på sådan bild! Men nu är det fixat tills vi åker till Turkiet.
Här kommer för och efterbild på gardinerna. Ha en bra kväll! Kram

Av Sanna Persson - 3 april 2013 08:04

I söndags var det fixdag i den nya lägenheten. Älskling och hans kompisar hjälpte mig att köra dit sängen som stod i kartonger hemma hos mamma.
Det tog mig 2,5 timmar att montera den, men nu är den uppe!:):)
Vi har också fixat en del annat i lägenheten men det kommer det bild på senare ;)
Ha en bra dag! Kram

Presentation

Hejsan! Mitt namn är Sanna och i denna blogg kommer ni följa min vardag och min flytt som börjar närma sig från en liten trång 1:a till en stor rymlig 4:a tillsammans med min pojkvän. Hope you enjoy!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards